Skąd się biorą produkty ekologiczne?
Podsumowanie programu w zerówce
Okres przedszkolny jest etapem intensywnego rozwoju dziecka, jak również kształtowania postaw zdrowego stylu życia. Stąd szczególnie istotnym w tym wieku jest podjęcie działań edukacyjnych, które umożliwiają nabycie określonych umiejętności, a także przyswojenie prawidłowych przyzwyczajeń i nawyków higieniczno- zdrowotnych. Dlatego też Główny Inspektorat Sanitarny, we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, podjął działania w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej w placówkach przedszkolnych.
Przedszkolaki z zerówki przystąpiły do udziału w projekcie „Skąd się biorą produkty ekologiczne”. Celem programu było zwiększenie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat. Przedszkolaki każdego dnia poznawały różne produkty ekologiczne, zdobywały wiedzę na temat ich walorów zdrowotnych, a także ich powstawania. Oglądały filmy edukacyjne, rozwiązywały zagadki, a na podstawie zdobytych informacji stworzyły piramidę zdrowego żywienia i stylu życia. Dzieci codziennie pamiętały o aktywności ruchowej i zdrowych nawykach żywieniowych. Miały okazję poznać i posmakować produktów ekologicznych oraz poszerzyć swoją wiedzę na temat znaczka Eko. W ramach drugiego śniadania przygotowały pyszny i zdrowy koktajl owocowo – jogurtowy oraz sałatkę z owoców ekologicznych. Sześciolatkom zaprezentowana została także publikacja i animowany film edukacyjny pt. „Skąd się biorą produkty ekologiczne”. Dzięki zajęciom dzieci dowiedziały się co to jest ekologiczne rolnictwo, dlaczego warto wybierać żywność ekologiczną, nauczyły się rozpoznawać po znaku wybrane produkty ekologiczne, utrwaliły wiedzę na temat zasad higieny i zdrowego stylu życia. Program edukacyjny pt. „Skąd się biorą produkty ekologiczne” cieszył się ogromnym zainteresowaniem wśród wychowanków.
Beata Nowicka