Trudności w uczeniu się, dysharmonie rozwojowe, ryzyko dysleksji
- Balejko, A. (1999), Jak pokonać trudności w mówieniu, czytaniu i pisaniu. Białystok.
- Binder, G. (2003), Michaelis, R. (2003) Trudności w nauce. Skuteczne sposoby pracy z dzieckiem. Warszawa.
- Bogdanowicz, M. (1992) Dekalog dla rodziców dzieci dyslektycznych, „Scholasticus” nr 2.
- Bogdanowicz, M. (1989) Metoda Dobrego Startu. Warszawa.
- Bogdanowicz, M. (1994) O dysleksji, czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu. Lubin.
- Bogdanowicz, M.(2000) Recepty na dobre czytanie i pisanie, w: Jak pomóc dziecku z dysortografią. Zielona Góra.
- Bogdanowicz, M. (2006). Dni tygodnia, pory roku i miesiące. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.
- Bogdanowicz, M. (2006). Od wierszyka do literki. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.
- Bogdanowicz, M. (1994) O dysleksji, czyli specyficznych trudnościach w nauce czytania i pisania – odpowiedzi na pytania rodziców i nauczycieli. Lublin.
- Bogdanowicz, M. (2007), Adryjanek, A. (2007), Rożyńska, M. (2007) Uczeń z dysleksją w domu. Poradnik nie tylko dla rodziców. Gdynia.
- Bogdanowicz, M. (2009), Adryjanek, A. (2009), Uczeń z dysleksją w szkole. Poradnik nie tylko dla polonistów. Gdynia.
- Bojanowska-Frydrysiak, (2009). Zagadki logiczno – matematyczne. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.
- Brejnak, W. (2003) Dysleksja. Warszawa.
- Brejnak, W. (1993) Kocham i wychowuję. Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Warszawa.
- Brejnak, W. (2005) Dysleksja. Poradnik dla rodziców. Wydawnictwo Lekarskie PZWL , Warszawa.
- Częścik, J. (2010). Pomyśl i zgadnij. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.
- Elliott, J. (2000), Place, M.(2000) Dzieci i młodzież w kłopocie. Poradnik nie tylko dla psychologów, Warszawa.
- Fischer- Tietze, R. (2002) Nie ma głupich dzieci. Jak dochodzi do zaburzeń w nauce i jak temu zaradzić. Poradnik dla (przyszłych) rodziców, wychowawców i nauczycieli. Kielce.
- Franczyk, A. (2003), Krajewska, K.(2003) Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju. Kraków. Janiszewska, B. (2004). Cyferkowo. Warszawa: Wydawnictwo Baj.
- Janiszewska, B. (2007). Wspomaganie koncentracji i nie tylko. Warszawa: Wydawnictwo Seventh Sea.
- Janiszewska, B. (2011). Mam 6 lat i idę do szkoły. Warszawa: Wydawnictwo Seventh Sea.
- Krasowicz, G. (1997) Język, czytanie, dysleksja. Polskie Towarzystwo Neurolingwistyczne, Lublin.
- Leo, S. (2002) Nagle wszystko rozumiem! Jak pomóc dziecku, aby mogło lepiej się uczyć. Poradnik dla rodziców. Kielce.
- Lewinson, J. (2006) Pomóż dziecku z dysgrafią. Warszawa.
- Matiugin, I. J. (1997) Jak rozwijać pamięć i uwagę Waszego dziecka. Piła.
- Mckeown, S. (2006) Pomóż dziecku z... dysleksją. Praktyczny poradnik dla rodziców i pedagogów. Wydawnictwo K. E. Liber.
- Pietras, I. (2008), Kupis-Krasowicz, G. (2008) Zrozumieć, żeby pomóc. Dysleksja w ujęciu interdyscyplinarnym. Gdynia.
- Raymond, S. (2004) Jak pomóc dzieciom radzić sobie z dysleksją. Poradnik dla rodziców. Kielce.
- Rentflejsz-Kuczyk, A. (1999) Jak pomóc dzieciom dyslektycznym. Poradnik dla nauczycieli i rodziców. Warszawa.
- Słodownik – Rycaj, E. (2001). Gry i zabawy językowe. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
- Strzałkowska, M. Seria ABC … uczę się. Warszawa: Wydawnictwo Hachette Polska.
- Śliwierska, M. (2012). Labirynty dla dzieci. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
|
Integracja sensoryczna
- Borkowska, M. Wagh, K., (2010, 2011). Integracja sensoryczna na co dzień.Warszawa: PZWL
- Odowska-Szlachcic, B. (2011).Terapia Integracji sensorycznej.Ćwiczenia usprawniające bazowe układy zmysłowe i korygujące zaburzenia planowania motorycznego. Zeszyt 1. Gdańsk: Harmonia.
-
Rozwój dziecka
- Ames, L., B., Baker, S., M., Ilg., F., L. (1994, 2013). Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat. Poradnik dla rodziców, psychologów i lekarzy. Sopot: GWP.
- Biała, M. (2008). Przedszkolaki. Co każdy rodzic i nauczyciel wiedzieć powinien. Warszawa: Wyd. Fraszka Edukacyjna.
- Eliot, E (2010). Co tam się dzieje? Jak rozwija się mózg i umysł w pierwszych pięciu latach życia? (przeł. A. Jankowski). Poznań: Wyd. Media Rodzina sp zoo.
- Eliot, E. (2011). Różowy mózg, niebieski mózg. Jak niewielkie różnice w mózgach dziewczynek i chłopców mogą stać się przepastne i co z tym zrobić? (tłum. K. Pawłowski). Poznań: Wyd. Media Rodzina sp zoo.
|